czwartek, 5 września 2013

Trochę (nie)długi wstęp

Jak powyższy tytuł wskazuje, ten post to właściwie tylko wstęp i trochę będę przynudzać. Zacznę może od tego, że to mój pierwszy poważniejszy blog (miałam kilka lat temu jakiś, ale to było dawno i jeszcze niewypał - znudził mi się po drugim poście xD), ale jako że jestem osobą , która musi próbować wszystkiego i stara się uczyć na błędach, postanowiłam raz jeszcze zawalczyć w świecie blogów. Pomijam fakt, że mam strasznie słomiany zapał. Mam nadzieję, że w tym przypadku, to się nie sprawdzi i wytrwam trochę dłużej, jako że ten pomysł na bloga chodził za mną już od jakiegoś czasu. 
Jak widać, choćby po samym wyglądzie bloga i adresie, że tematyka będzie dotyczyła Hetalii, a mianowicie FF z tej serii. Sama jestem szalonym zapaleńcem i czytam co popadnie i gdzie popadnie, zwłaszcza gdy znajdzie się tam mój OTP (UsUk) albo inny pairing, który lubię. Nie mam zamiaru publikować swoich wypocin, no chyba że rzeczywiście mi coś strzeli do łba, ale to raczej mało prawdopodobne, bo ja nie jestem jakoś specjalnie uzdolniona w pisaniu jak moja najlepsza przyjaciółka ._. (Ciągle namawiam ją do udostępniania swoich opowiadań, ale jest straszną perfekcjonistką i zawsze jej się coś w nich nie podoba...) W zamian będę publikować FF z Hetalii tłumaczone przeze mnie. (Przyznam się, że nigdy jeszcze nic dłuższego nie tłumaczyłam, ale w końcu raz się żyję, a ja uwielbiam język angielski.) Jest naprawdę wiele genialnych autorów angielskich opowiadań z tej serii, ale niestety nie każdemu chce się to czytać. No przyznajmy się, łatwiej jednak przeczytać coś w swoim ojczystym języku, niż męczyć się w cudzym. Tak więc, chciałabym ułatwić trochę życie tym, co przeczytali już wszystko po polsku :P Z góry wybaczcie za wszelkie drobne błędy np. brak jakichś przecinków, ale ja także jestem człowiekiem i mogę się mylić.
 Pisząc tego posta, jestem już w trakcie tłumaczenia ficka i myślę, że pierwszy rozdział uda mi się wstawić w weekend. Można się domyślić, że skoro UsUk to mój ulubiony pairing, to takie właśnie opowiadania będą się pojawiały najczęściej, ale postaram się być dynamiczna i tłumaczyć też inne od czasu do czasu, bo nie każdy musi lubić to co ja (może jakieś komentarze co chcielibyście przeczytać? - najlepiej one shoty, to będzie szybciej). Wiadomo, że tłumaczenia nie będą regularne, bo mam też szkołę, ale właściwie to wszystko wyjdzie w praniu. Nikt także nie każe wam tego czytać, jeśli ktoś nie lubi takiej tematyki. To by było w sumie tyle na początek.
Uff rzeczywiście trochę się rozpisałam, nawet nie nastawiałam się, że tyle wyjdzie. 
Jeżeli ktoś to szczerze przeczyta do końca, to kłaniam się nisko :)
Do zobaczonka :D

2 komentarze:

  1. "(Nie)długi wstęp"? Serio?
    Zdecydowanie wolimy (bynajmniej ja) oneshoty i miniserie, zdaję się na Twoje wybory opowiadań, bo zwykle są one naprawdę warte uwagi i(!) mam nadzieję, że nie ograniczysz się tylko do UsUków :3
    Przeczytałam do końca, czekam na osobisty pokłon + nie martw się o moją promocję.
    Tylko, żeby na zapale się nie skończyło. :)
    PS. Możesz ogarnąć weryfikację obrazkową.

    OdpowiedzUsuń
  2. Specjalnie dla Ciebie, weryfikacja ogarnięta :3

    OdpowiedzUsuń